Αυτό ανακοίνωσε σήμερα ο υφυπουργός Οικονομικών κ. Α. Μπέζας σε ημερίδα που διοργάνωσε η Γενική Διεύθυνση Τελωνείων και ΕΦΚ του Υπουργείου Οικονομίας με θέμα «Τελωνεία Νέα εποχή για το Εμπόριο και τις Μεταφορές», τονίζοντας ότι ο νέος Κώδικας ο οποίοςπρόκειται να θεσμοθετηθείτους επόμενους μήνες, θα ενσωματώσει τη νομολογία δικαστηρίων για τελωνειακά θέματα καιθα προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία στους κοινοτικούς κανονισμούς αλλά και τις διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας.
Σύμφωνα με τον κ.Μπέζα, η αναμόρφωση του Τελωνειακού Κώδικα αποτελεί έναν από τους άξονες της θεσμικής μεταρρύθμισης που βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στο υπουργείο Οικονομικών. ’λλοι άξονες είναι:
* Η αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων, όπως του ICIS και η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχουν οι νέες τεχνολογίες. Στο πλαίσιο αυτό η ΓΓΠΣ προχωρεί το επόμενο διάστημα στην εγκατάσταση500 νέων υπολογιστών στα Τελωνεία, καθώς και στην ανάπτυξη νέων εφαρμογών. Παράλληλα, με την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης διαμετακόμισης έχει ξεκινήσει την ανάπτυξη του ICISnet, της διαδικτυακής πύλης που θα επιτρέπει την παροχή μιας σειράς ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις για τη διεκπεραίωση τελωνειακών συναλλαγών.
* Η οργανωτική και υλικοτεχνική αναβάθμισή τους των τελωνείων.
Ο νέος Περιφερειακός Οργανισμός Τελωνείων ο προηγούμενος ίσχυε από το 1988-εφαρμόζεται ήδη από φέτος προσαρμοσμένος στα σύγχρονα δεδομένα και ορίζειτο οργανόγραμμα των Τελωνειακών Αρχώνσε Τελωνεία Α΄, Β, Γ Τάξης και τοπικά Τελωνειακά Γραφεία, καθώς και τη χωρική αρμοδιότητά τους.
Ο νέος Κανονισμός Καθηκόντων των Τελωνειακών Υπαλλήλων -ο τωρινός ισχύει από το 1989 - βρίσκεται για επεξεργασίαστο ΣτΕ. Με τον Κανονισμό αυτό αναμορφώνονται, καταγράφονταικαιεμπλουτίζονται τα μέχρι σήμερα ισχύοντα καθήκοντα, καθώς επίσης καθορίζονται καθήκοντα για τα νέα τμήματα που θα λειτουργούν με βάση το νέο Οργανισμό Τελωνείων.
Επίσης, με Προεδρικό Διάταγμα το οποίο θα δημοσιευθεί σύντομα, αναμορφώνεται η λειτουργία των ΕΛΥΤ, των ειδικών δηλαδή Υπηρεσιών των Τελωνειακών Αρχών οι οποίες ελέγχουν, παρακολουθούν και αξιολογούν τιςτελωνειακέςδιαδικασίες.Με τη δημιουργία δύο νέων τμημάτων των ΕΛΥΤ στην Ήπειρο και τη Θράκη, αποκεντρώνεται η λειτουργία τους με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται αποσυμφόρηση του έργου και αποδοτικότερη άσκηση των καθηκόντων τους.
Η χρηματοδότηση των δράσεων αυτών, εκτός από τα κονδύλια του Υπουργείου Οικονομίας γίνεται μέσω του προγράμματος Interreg III, με συνολικούς πόρους ύψους 14εκατ. ευρώ.
* Η καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η πρόσφατη προκήρυξη του διαγωνισμού για την απόκτηση δύο αντιλαθρεμπορικών σκαφών, προϋπολογισμού1,4 εκατ. ευρώ. Τα σκάφη αυτά αναμένεται να συμβάλλουν στον εντοπισμό της παράνομης θαλάσσιας διακίνησης καυσίμων και τσιγάρων.
Επιπλέον για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα, συστάθηκε ειδική ομάδα εργασίαςμε τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων όλων των εμπλεκομένων φορέων παραγωγής, διακίνησης και εμπορίας καυσίμων. Η ομάδα έχει ήδη ολοκληρώσει το έργο της με την υποβολή του σχετικού πορίσματος καιπροτείνει άμεσα και μεσοπρόθεσμα μέτρα.
Ως άμεσα μέτρα προτείνονται η κατάργηση ευεργετικών διατάξεων σε περιπτώσεις λαθρεμπορίας καυσίμων που διαπράττονται από εταιρίες, παραγωγής, διακινητές και εμπόρους πετρελαιοειδών,αυστηρότερες ποινές για τις παραπάνω παραβάσεις,καθώς και η συγκρότηση ομάδων ελέγχου από έμπειρους υπαλλήλους με χρήση ειδικών test ανίχνευσης για τονεντοπισμό της νοθείας στα καύσιμα.
Η εξίσωση των συντελεστών Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, ώστε να εκλείψει το αίτιο της νοθείας, απαιτεί επιπλέον μελέτη για τον καθορισμό της διαδικασίας επιστροφής του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr