Με το σημερινό πρωτόκολλο, οι δύο πλευρές δεσμεύτηκαν να υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή αίτηση εξαίρεσης από πρόσβαση τρίτων για το 90% της δυναμικότητας του υποθαλάσσιου αγωγού για 25 χρόνια.
Tον Απρίλιο αναμένεται να δοθεί η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ως προς την αίτηση εξαίρεσης. Μέχρι τότε ΔΕΠΑ και Edison θα συνεργαστούν για άλλα θέματα όπως οδεύσεις, ενώ σύμφωνα με τον υπουργό ανάπτυξης οι δύο εταιρείες θα αναλάβουν να διαπραγματευθούν και τις προμήθειες φυσικού αερίου.
Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο του 2008 και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το 2011. Η αρχική μεταφορική ικανότητα του αγωγού υπολογίζεται στα 8 δισ. κυβικά μέτρα ανά έτος.
Ο αγωγός Italy-Greece Intrerconnector (IGI) αποτελείται από δύο τμήματα:
- Το ελληνικό χερσαίο τμήμα, από την Κομοτηνή στο Σταυρολιμένα Θεσπρωτίας, το οποίο θα αναπτυχθεί από τον ΔΕΣΦΑ και θα συμπεριλαμβάνεται στο ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου.
- Το υποθαλάσσιο τμήμα από το Σταυρολιμένα μέχρι το ιταλικό Οτράντο, το οποίο θα αναπτυχθεί από την Edison και τη ΔΕΠΑ, μέσω μιας νέας εταιρείας με την επωνυμία "Poseidon".
Το κόστος του κομματιού που θα κατασκευάσει η Edison ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ, και του αντίστοιχου ελληνικού κομματιού σε 600 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Σιούφας, τόνισε κατά τη σημερινή συνένετευξη τύπου τη στρατηγική σπουδαιότητα του έργου, το οποίο και έχει χαρακτηριστεί ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος από την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση. "Ο ελληνοιταλικός μαζί με τον ελληνοτουρκικό αγωγό συνιστούν του τρίτο άξονα προτεραιότητας του διευρωπαϊκού ενεργειακού συστήματος σύμφωνα με απόφαση τησ Ε.Ε."
Αντιγόνη Αυγεροπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr