Να σημειωθεί ότι η σύμβαση που κατατέθηκε σήμερα προς κύρωση στη Βουλή είναι η τέταρτη κατά σειρά Σύμβαση Παραχώρησης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Δρόμοι Ανάπτυξης» του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενόςαπό τα μεγαλύτεραπρογράμματα κατασκευής έργων οδοποιίας στην Ευρώπη με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 9 δισ. Ευρώ.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας είναι ένας εντελώς νέος δρόμος μήκους 175 χλμ. που κατασκευάζεται εκ του μηδενός και συνδέει την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Συνδέει τον ΠΑΘΕ, ξεκινώντας από την Λαμία και διασχίζοντας την Θεσσαλική Πεδιάδα, με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ. Κυριολεκτικά ενώνει την Ελλάδα, συμβάλλει στο να δημιουργηθεί ανάπτυξη σε όλη τη χώρα και βγάζει ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση. Έχει προϋπολογισμό 1,6 δισ. ευρώ,διπλάσιο από το κόστος της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά από την κατασκευή αυτού του έργου θα υπάρξουν σημαντικά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Πιο συγκεκριμένα θα μειωθεί σημαντικά ο χρόνος διάνυσης της απόστασης που καλύπτει ο νέος αυτοκινητόδρομος σε σχέση με το υπάρχον οδικό τμήμα και με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια. Υπολογίζεται ότι η συνολική εξοικονόμηση χρόνου θα είναι κατελάχιστο μία (1) ώρα.
Ο Οδικός ’ξονας Κεντρικής Ελλάδος (Ε-65) θα είναι ένας σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομός ευρωπαϊκών προδιαγραφών, με έξι λωρίδες κυκλοφορίας τρεις ανά κατεύθυνση με μεσαία νησίδα ασφαλείας.
Ο χρόνος κατασκευής προβλέπεται 5,5 χρόνια με ενδιάμεση αποκλειστική προθεσμία 45 μηνών για την κατασκευή του τμήματος Τρίκαλα Καλαμπάκα Εγνατία.
Να σημειωθεί ότι ο προϋπολογισμός του έργου επιβαρύνθηκε με επιπλέον 120 εκατ. ευρώ της αρχικής λύσης, σε μια προσπάθεια να περιορισθούν οι περιβαλλοντικές παρεμβάσεις για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr