• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Ακτοπλοΐα-Αεροπορία: Δύο μέτρα - δύο σταθμά στα υγειονομικά πρωτόκολλα

17:11 - 09 Μαϊ 2020 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σε δυο διαφορετικές προσεγγίσεις κινείται το θέμα των υγειονομικών πρωτοκόλλων σε ακτοπλοΐα και αεροπορία.

Το απόγευμα της Παρασκευής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ, ο υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης είπε ότι:

- Στις πτήσεις από, προς και εντός της Ελλάδας δεν θα υπάρχουν κενές θέσεις, δηλαδή η χωρητικότητά τους θα είναι πλήρης προκειμένου, όπως είπε, να είναι οικονομικά βιώσιμες οι αερομεταφορές.

- Για πτήσεις έως τεσσάρων ωρών δεν θα σερβίρεται φαγητό στους επιβάτες, αλλά μόνο συσκευασμένα σνακ.

- Οι τουρίστες θα αναχωρούν από τη χώρα χωρίς κανέναν έλεγχο, προκειμένου να μην έχουμε τον κίνδυνο εγκλωβισμού τους και παραμονής σε καραντίνα στην Ελλάδα, κάτι το οποίο θα αποτελούσε αντικίνητρο για την επιλογή της χώρας μας ως τόπου διακοπών.

Όμως στην ακτοπλοΐα τα πράγματα είναι πιο αυστηρά, έστω κι αν τα νούμερα επιβατών είναι πιο πολλά, αλλά και οι χώροι οι διαθέσιμοι πιο μεγάλοι. Όπως παρατηρείται από παράγοντες της αγοράς «όλοι έχουν πέσει στα πλοία» και δεν κοιτάζουν τι γίνεται σε άλλα μέσα μεταφοράς. Σημειώνεται ότι μέχρι και τα δρομολόγια της 15ης Ιουνίου ο ανώτερος αριθμός μεταφερομένων επιβατών για τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία θα είναι μέχρι το 55% και το 50% του πρωτοκόλλου αντίστοιχα. Προφανώς το ζήτημα θα τεθεί εκ νέου στις αρχές Ιουνίου για τη συνέχεια του καλοκαιριού ανάλογα με την πορεία της πανδημίας στη χώρα.

Επισημαίνεται ότι το σχέδιο του ΕΟΔΥ αναφέρει ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες σε επιβάτες είναι ίσος με το 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία, τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες, είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού, που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους όσο και στους εξωτερικούς χώρους.

Στα ταχύπλοα ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στους χώρους της οικονομικής και στους χώρους της διακεκριμένης θέσης είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού, που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο ένα κάθισμα κενό προς όλες τα κατευθύνσεις και ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.

Καμπίνες και μάσκες

Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία 1 επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι 4 επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.

Επίσης θα είναι απαραίτητη η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου από τους επιβάτες πριν την είσοδό τους στο πλοίο. Το ερωτηματολόγιο θα το προμηθεύονται είτε από τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα είτε από τα γραφεία ή τα site των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Έχει σημασία όμως να το έχουν συμπληρώσει πριν φτάσουν το πλοίο για να μην προκαλούνται καθυστερήσεις. Προφανώς θα συμβάλει το εν λόγω έγγραφο στην καταγραφή πιθανών κινδύνων και την καλύτερη διαχείριση τυχόν κρουσμάτων.

Παράλληλα για να υπάρχει άμεση επικοινωνία οι επιβάτες υποχρεούνται να δίνουν κατά την έκδοση του εισιτηρίου και τον αριθμό τηλεφώνου τους προκειμένου να γίνεται επικοινωνία και ιχνηλασιμότητα σε περιπτώσεις κρουσμάτων. Τέλος θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

Γιώργος Αλεξάκης

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman