• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Πρωταγωνιστές στις διαλύσεις πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές Κύριο

08:00 - 29 Μαϊ 2020 | Ναυτιλία
Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει τα περισσότερα πλοία για διάλυση, μέχρι τώρα το 2020, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την Costamare, συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αllied Shipbroking, η ναυτιλιακή έδωσε το πλοίο Kokura, κατασκευής 1997 και χωρητικότητας 7,403 teu στο Μπανγκλαντές, στην τιμή των 334 δολαρίων ανά ldt.

Με βάση τα στοιχεία της ναυλομεσιτικής, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δώσει στα διαλυτήρια συνολικά 18 πλοία μεταφορικής ικανότητας 983.000 DWT, στη διάρκεια του έτους. Από αυτά τα 6 είναι πλοία ξηρού φορτίου, τα 5 είναι tankers, άλλα 5 είναι containerships και ένα είναι gas carrier. Ακολουθούν οι Ρώσοι με 9 πλοία και οι Ιάπωνες με 8. Συνολικά, το πρώτο πεντάμηνο του έτους (μέχρι τις 24 Μαΐου), δόθηκαν για διάλυση 226 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 9,1 εκατ. DWT.

allied

Το lockdown περιόρισε σημαντικά τη δραστηριότητα

Μολονότι, η εμφάνιση της πανδημίας και ο αρχικός αντίκτυπος στην παγκόσμια ναυτιλία ευνόησε τις διαλύσεις πλοίων το πρώτο τρίμηνο του έτους, η εφαρμογή μέτρων lockdown στις χώρες (Ινδία, Μπανγκλαντές, Τουρκία, Πακιστάν), όπου παραδίδονται τα πλοία, περιόρισε σημαντικά τη δραστηριότητα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αllied Shipbroking, τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους, δόθηκαν για διάλυση 67 πλοία (έναντι 108), τον Φεβρουάριο 74 πλοία (έναντι 60), τον Μάρτιο 49 πλοία (έναντι 71), τον Απρίλιο 24 πλοία (έναντι 83) και τον Μάιο (μέχρι τις 24 Μαΐου) 12 πλοία (έναντι 95).

alllied

Οι διαλύσεις ανά τύπο πλοίου

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τους τύπους των πλοίων, στα διαλυτήρια έφτασαν 51 πλοία ξηρού φορτίου, 40 δεξαμενόπλοια, 29 containerships, 23 πλοία μεταφοράς γενικού φορτίου, 8 Ro-Ro πλοία, 6 gas carriers και 69 άλλα. Το μεγαλύτερο μερίδιο καταλαμβάνουν τα Capesize και τα Minitank.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της BIMCO για το 2020, θα πραγματοποιηθούν διαλύσεις product tankers 1 εκατ. DWT και tankers μεταφοράς αργού 7,5 εκατ. DWT. Στην αγορά του ξηρού φορτίου, προβλέπει διαλύσεις πλοίων 14 εκατ. DWT.

aaaalied

Δίνει ελπίδες η άρση των αυστηρών μέτρων

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, οι προοπτικές για την αγορά μοιάζουν κάπως πιο θετικές, καθώς αίρονται σταδιακά και μέχρι το τέλος του μήνα τα μέτρα lockdown. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη αρκετά πλοία που είναι αγκυροβολημένα έξω από τις ακτές του Μπανγκλαντές, της Ινδίας και του Πακιστάν.

Ειδικές άδειες χορηγούνται σε ορισμένες περιπτώσεις, αν και οι περισσότερες επαναδιαπραγματεύονται σε τιμές πολύ χαμηλότερες, από αυτές που είχαν συμφωνηθεί. Σύμφωνα με την Αllied Shipbroking, υπήρξαν κάποιες εξαιρέσεις στο Μπανγκλαντές, με πλοία να οδηγούνται στα διαλυτήρια, καθώς το lockdown φτάνει στο τέλος του. Αυτό θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην αγορά, αν και διατυπώνονται αμφιβολίες για το αν οι τιμές που θα προσφερθούν θα επανέλθουν στα επίπεδα προ lockdown.

Την ίδια ώρα, τα αυστηρά μέτρα παραμένουν σε ισχύ στην Ινδία, αλλά και εκεί χορηγούνται ορισμένες άδειες. Τα οικονομικά στοιχεία μοιάζουν περισσότερο υγιή απ' ότι στο Μπανγκλαντές, καθώς η κυβέρνηση αναμένεται να ανακοινώσει ένα πακέτο τόνωσης άμεσα και οι τιμές των χαλύβδινων πλακών έχουν αυξηθεί. Τέλος, η ναυλομεσιτική σημειώνει ότι τα διαλυτήρια στο Πακιστάν θα επανεκκινήσουν, μετά τη λήξη της γιορτής Eid, αλλά με ορισμένους περιορισμούς.

Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η διακύμανση των τιμών, καθώς δεν υπάρχουν πολλοί αγοραστές που είναι πρόθυμοι να δράσουν στην περιοχή των 300 δολαρίων ανά ldt. Την προηγούμενη εβδομάδα, η μέση τιμή για τα tankers βρισκόταν στην περιοχή των 160-310 δολαρίων ανά ldt και για τα bulkers στα 150-300 δολάρια ανά ldt.

Σημειώνεται ότι η διάλυση των πλοίων είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την πορεία της ναυλαγοράς, καθώς η απόσυρση ενός πλοίου μειώνει τη μεταφορική ικανότητα από τον παγκόσμιο στόλο, περιορίζοντας, με αυτόν τον τρόπο, την προσφορά.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 08:06 - 29 Μαϊ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman