• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Παραφράζοντας το περίφημο ρητό του Ηράκλειτου, θέλω να προσεγγίσω τους παράγοντες και τις γκρίζες ζώνες που διαμορφώνουν τον πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα, της πωλησης και διάθεσης ειδών διατροφής στη χώρα μας.
Πριν μερικά χρόνια όταν ανακοίνωσαν την συνεργασία τους οι δυο εταιρίες, ο Mr. Brand genius, Martin Lindstrom, αναρωτιόταν: τι κοινό έχουν αυτά τα δυο brand μεταξύ τους; Και όμως, πολλά! Η μεν Nestle,στόχο έχει- να παράγει θρεπτικά - ποιοτικά προϊόντα για βρώση με έμφαση την βελτίωση της εξωτερικής εμφάνισης του σώματος και της επιδερμίδας της γυναίκας γενικότερα.
Η αλήθεια είναι ότι, όταν πρωτοείδα τη νέα εταιρική διαφήμιση της cosmote στην τηλεόραση, πριν ακόμα φτάσει στο τέλος της, είπα στον εαυτό μου, ουαου, τι καταπληκτική παραγωγή είναι αυτή; Μου θύμισε λίγο την εξαιρετική ταινία φαντασίας «το πέμπτο στοιχείο», με τον Bruce Willis, μέχρι που έφτασε στο τέλος και εμφανίστηκε το εταιρικό μήνυμα «ο κόσμος μας, εσύ».
Παλιά, την εποχή που η υψηλή τεχνολογία αποτελούσε σενάριο επιστημονικής φαντασίας για τον απλό κόσμο, για άλλους ήταν σκοπός ζωής.
Ποιους ωφελούν τελικά; Πάντα αναρωτιόμουν σε τι ωφελούν όλα αυτά τα συνέδρια με προσκεκλημένους μεγάλες προσωπικότητες «γκουρού» από το διεθνή χώρο του μάρκετινγκ. Αυτό που με απασχολεί, ήταν, και είναι, πως ορισμένοιοργανισμοί εκτιμούν ότι καλώντας προσωπικότητες από άλλες χώρες, και κυρίως από χώρες όπως τις Ηνωμένες Πολιτείες Της Αμερικής, ή της Αγγλίας, χωρίς γνώση των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής αγοράς, έχουν τις λύσεις η τις στρατηγικές εφαρμογές βελτίωσης, και αποτελεσματικής προσέγγισης των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις.
Διάβασα τις προάλλες, για την εκστρατεία καθαρισμού επιλεγμένων ακτών, πάρκων, αλσυλλίων και πλατειών, της καπνοβιομηχανίας ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ από τα αποτσίγαρα, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει τους καταναλωτές για την σημασία της αποφυγής απόρριψης των τσιγάρων σ' αυτούς τους χώρους. Προσπάθεια αξιέπαινη και παράδειγμα προς μίμηση και για τις άλλες καπνοβιομηχανίες.
Στο σύγχρονο περιβάλλον πωλήσεων η αύξηση της παραγωγικότητας στηρίζεται στην καλύτερη οργάνωση και επιστημονική προσέγγιση της αγοράς και στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη και καλύτερη χρήση της τεχνολογίας. Αρκούν όμως μόνο αυτά, ή απαιτείται και κάποιο προσωπικό ταλέντο του πωλητή; Αραγε έχει ξεπεραστεί η εποχή του πωλητή «σταρ» και χαρισματικού ηγέτη;
Tο branding, αποτελεί αναμφισβήτητα, έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προβολής προώθησης του προϊόντος. Ιδιαίτερα, όταν γίνεται με σωστή αξιολόγηση του μέσουχώρου της δημιουργικής μορφής και της ποιότητας του προϊόντος.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πως ορισμένα προϊόντα έχουν διεισδύσει στην καθημερινή μας ζωή, πως επηρεάζουν τις καταναλωτικές μας συνήθειες, και κατ' επέκταση τον τρόπο ζωής μας; Είναι εκπληκτικό πως leading brands δηλαδή προϊόντα ηγέτες, κατορθώνουν με την επικοινωνία τους να μας μιλάνε, να μας προκαλούν, και τέλος να μας δίνουν εκείνα τα χαρακτηριστικά μέσω των διαφημιστικών μηνυμάτων τους, που παρορμητικά, μας οδηγούν στην αγορά τους.

Το φαινόμενο του μιμητισμού απασχολεί τους επιστήμονες κοινωνιολόγους για πολλά χρόνια. Η τάση των ανθρώπων να μιμούνται άλλους, από τον τρόπο που μιλούν, τη συμπεριφορά τους, τις εκφράσεις τους έχει μεγάλο ενδιαφέρον γι’ αυτούς.

Σίγουρα, μερικά από τα μόνιμα ερωτήματα στη σκέψη όλου του επιχειρηματικού κόσμου σήμερα είναι: που θα πάει αυτή η οικονομική κρίση; Είναι αρκετά τα «πακέτα» χρηματοδότησης και ενδυνάμωσης των διαφόρων κυβερνήσεων για να αντιμετωπιστεί η κρίση; Ποιες στρατηγικές και τακτικές ανάκαμψης θα πρέπει να υιοθετήσουν οι επιχειρήσεις για να επιβιώσουν και να ξεπεράσουν την κρίση.
Στην Ελλάδα, πάντα πρωτοτυπούμε, δεν προλαβαίνουμε να ανακαλύψουμε τη χρησιμότητα ενός εργαλείου marketing και επικοινωνίας, στην προκείμενη περίπτωση των σφυγμομετρήσεων η δημοσκοπήσεων αν προτιμάται και του αλλάζουμε τα φώτα. Φυσικά,αναφέρομαι στην «αβάσταχτη συχνότητα» των δημοσκοπήσεων που διεξάγονται τελευταία.
Σημεία των καιρών; Η έχει ο καιρός «γλυκίσματα»; Οποιοδήποτε να είναι το ερώτημα, λίγο χιούμορ, ειδικά αυτή την δύσκολη για όλους τους πολίτες της χώρας περίοδο, δεν βλάπτει. Το γεγονός, είναι ότι, εδώ και καιρό, οι άνθρωποι του επικοινωνιακού σχεδιασμού και ειδησεογραφικού περιεχομένου του τηλεοπτικού σταθμού STAR, προσέγγισαν την ειδησεογραφία από μια διαφορετική γωνία, με σχεδόν καμιά σχέση στον τρόπο προβολής των τεκταινομένων με τον ανταγωνισμό τους, ιδιαίτερα στο βραδινό δελτίο ειδήσεων.
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman