• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Τρία σενάρια για την πορεία της ναυτιλίας μετά την πανδημία Κύριο

15:59 - 16 Μαϊ 2020 | Ναυτιλία
Σε τρία σενάρια για την ανάπτυξη της ναυτιλίας μετά την πανδημία αναφέρθηκε ο Martin Stopford, πρόεδρος της Clarkson Research, σε πρόσφατο webinar που διοργάνωσε η ναυτιλιακή έκθεση SMM.

Ειδικότερα:

Στο πρώτο ήπιο σενάριο, το θαλάσσιο εμπόριο θα πάρει ξανά τα πάνω του το 2023, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση και οι επιχειρήσεις θα επανέλθουν σε φυσιολογικούς ρυθμούς.

Στο δεύτερο εκτεταμένο σενάριο, θα έχουμε παρατεταμένη ύφεση με το παγκόσμιο εμπόριο να «βυθίζεται» κατά 1% ανάμεσα στο 2020 και το 2024 και έπειτα θα ακολουθήσει ανάπτυξη με ρυθμό 2,2%.

Στο τρίτο και δυσμενέστερο σενάριο, το εμπόριο θα υποχωρήσει κι άλλο. Το θαλάσσιο εμπόριο θα σημειώσει πτώση 17% μέχρι το 2024, σε μία παρόμοια κατάσταση με την κατάρρευση, που καταγράφηκε στη δεκαετία του 1980.

Τρεις προοπτικές για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Παράλληλα, σε ό,τι αφορά τα ναυτιλιακά καύσιμα του μέλλοντος, ο κ. Stopford  αναμένει τρία «κύματα» καινοτομίας. Το πρώτο «κύμα» θα συνοδευτεί από συμβατικά προωθημένα, αλλά βελτιστοποιημένα πλοία. Στο δεύτερο «κύμα», θα αναπτυχθούν υβριδικά ή ηλεκτρικά πλοία με χαμηλές εκπομπές, προηγμένα συστήματα ψηφιακού ελέγχου και μπαταρίες. Τέλος, στο τρίτο «κύμα», οι κυψέλες καυσίμου θα επιτρέψουν στα πλοία να λειτουργούν χωρίς εκπομπές.

Η πρόεδρος της BIMCOSadan Kaptanoglu τόνισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει αποδεχτεί ακόμη ότι το να γίνει «πράσινη», δεν είναι ο φθηνότερος, αλλά ο πιο βιώσιμος τρόπος και πρόσθεσε ότι: «Πρέπει ακόμη να επιτύχουμε τον στόχο μείωσης των εκπομπών το 2050 και ένα ή δύο χρόνια χαμηλών εσόδων, δεν πρόκειται να το αλλάξουν αυτό».

Η Cristina Aleixendri, COO στην bound4blue σημείωσε ότι η πανδημία μπορεί να αποτελέσει, σε τελικό στάδιο, την κινητήρια δύναμη, που θα επιτρέψει στη ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους στόχους απανθρακοποίησης ακόμη και πριν το 2050.

Οι διαδικασίες ψηφιοποίησης

«Αναγέννηση για τη ναυτιλία» θα μπορούσε να είναι ο κορονοϊός, σύμφωνα με τον CEO της DNVGL, Knut Ørbeck-Nielssen. Όπως εξήγησε, ο κορονοϊός μπορεί να δώσει την ευκαιρία για επιτάχυνση της ψηφιοποίησης της βιομηχανίας, καθώς πραγματοποιούνται όλο και περισσότερες απομακρυσμένες επιθεωρήσεις και έλεγχοι. «Η ψηφιοποίηση είναι το παράδειγμα ότι όταν υπάρχει κρίση, υπάρχει μια ευκαιρία» επεσήμανε.

Συνολικά, η «έξυπνη» εφοδιαστική αλυσίδα στηρίζει το παγκόσμιο εμπόριο και διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην οικονομία, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, υπογράμμισε.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 11:25 - 17 Μαϊ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman