• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Ναυτιλια Ναυλαγορα Εφοπλιστες

Ναυτιλία

H BIMCO ζήτησε από τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν μέτρα στήριξης των οικονομιών, προκειμένου να μπορέσει η ναυτιλιακή βιομηχανία να επιβιώσει από το ξέσπασμα του κορονοϊού.

Σε κλοιό έντονων πιέσεων βρέθηκαν οι ελληνικές ναυτιλιακές εισηγμένες το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Η φινλανδική εταιρεία τεχνολογίας DIMECC (Digital, Internet, Materials & Engineering Co-Creation) λάνσαρε πρόσφατα ένα νέο πρόγραμμα, το οποίο παρέχει σχέδια ψηφιοποίησης, καινοτομίας υπηρεσιών και ροής πληροφοριών στις θαλάσσιες μεταφορές.

Αβεβαιότητα επικρατεί στη ναυτιλία των containers αυτήν την περίοδο, ενώ τα tankers φαίνεται να είναι ο πιο δυνατός τομέας και ακολουθούν τα πλοία ξηρού φορτίου.

Με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, η οποία κοινοποιείται στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη και άλλα μέλη της κυβέρνησης, ο Ανδρέας Ποταμιάνος καταθέτει την άποψή του για τη στρατηγική που πρέπει να χαραχτεί, προκειμένου η χώρα μας «να επωφεληθεί στο μέλλον από το τραγικό γεγονός που αντιμετωπίζουμε παγκοσμίως».

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) απέστειλε επιστολή στις κυβερνήσεις, με την οποία ζητά «να επιτρέπουν στους επαγγελματίες ναυτικούς και το θαλάσσιο προσωπικό να αποβιβάζονται πλοία σε λιμάνια και να διέρχονται από το έδαφός τους με σκοπό τις αλλαγές του πληρώματος και τον επαναπατρισμό τους».

Προχωρούν οι διαδικασίες εκμετάλλευσης για τέσσερα περιφερειακά λιμάνια, μετά και τη χθεσινή πρόσκληση που δημοσίευσε το ΤΑΙΠΕΔ για πρόσληψη συμβούλου σύνταξης της έκθεσης οικονομικού ελέγχου.

Την παράταση στην πληρωμή του φόρου χωρητικότητας και του οφειλόμενου ετήσιου τέλους διαχείρισης νηολογίου ανακοίνωσε το υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου, στηρίζοντας τις ναυτιλιακές εταιρείες και τους πλοιοκτήτες κυπριακών πλοίων, στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Δεκαοχτώ ναυτικά ατυχήματα καταγράφηκαν συνολικά σε ελληνικά εμπορικά πλοία 100 ΚΟΧ και άνω, συνολικής χωρητικότητας 156.946 ΚΟΧ. Τα πλοία στα οποία συνέβη ατύχημα αναλογούν στο 0,96% του συνόλου της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου και στο 0,37% της ολικής χωρητικότητάς του, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ.

Αύξηση άνω των 200.000 δολαρίων ημερησίως κατέγραψαν οι τιμές για την ενοικίαση μεγάλων πετρελαιοφόρων δεξαμενόπλοιων, καθώς οι παραγωγοί πετρελαίου προσπαθούν να εξασφαλίσουν πλοία είτε για να αποθηκεύσουν ή για να μεταφέρουν αργό πετρέλαιο.

Την παρέμβαση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητούν εννέα σωματεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, καταγγέλλοντας «παράνομες και απαράδεκτες απολύσεις συναδέλφων μας ναυτικών κάθε ειδικότητας, που υπηρετούν σε πλοία της ακτοπλοΐας και των γραμμών της Ιταλίας».

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, μέσω του συλλογικού της φορέα κοινωνικής προσφοράς «ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ», και με τη συγκινητική ανταπόκριση των μελών της ναυτιλιακής οικογένειας έχει προχωρήσει σε στενή συνεργασία με τον κρατικό μηχανισμό, που εγγυάται την αναγκαιότητα και καταλληλόλητα, στην προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για την ενίσχυση των Νοσοκομειακών Μονάδων, των ιατρών και των νοσηλευτών που αγωνίζονται για την αντιμετώπιση της πρωτόγνωρης αυτής συγκυρίας.

Η  δραστηριότητα της Cosco στον Πειραιά ενίσχυσε την κερδοφορία της το 2019. Γεμάτο προκλήσεις αναμένεται το 2020 για την εταιρεία λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman