Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2019 10:22:40 ΠΜ
  • ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Πολλές φορές έχουμε επισημάνει από αυτήν τη σελίδα, ότι τα προγράμματα πιστότητας σήμερα είναι περισσότερο επιβεβλημένα από ποτέ. Ιδιαιτέρα στον τραπεζικό κλάδο, όπου αφενός η οικονομική κρίση και αφετέρου η έλλειψη ρευστότητας των καταναλωτών, οδηγούν σε αδυναμία κατανάλωσης / αγοράς προϊόντων και κατά συνέπεια σε τραπεζικό δανεισμό και χρήση των πιστωτικών καρτών.


Με αφορμή την παγκόσμια Ήμερα της Γυναίκας, αναδημοσιεύουμε το παρόν άρθρο αφιερώνοντάς το στις γυναίκες καριέρας! Εδώ και αρκετές δεκαετίες, η παραδοχή πως οι άνδρες αποτελούν τον πυρήνα της οικονομικής τροφοδότησης των νοικοκυριών, έχει ξεπεραστεί. Οι γυναίκες παίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της νέας πραγματικότητας, που τις θέτει όχι μόνο στο ίδιο επίπεδο στην αγορά εργασίας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις σε πρωταγωνιστικό ρόλο. Ωστόσο, το γεγονός αυτό φαίνεται πως δεν έχει γίνει αντιληπτό από τους μάνατζερ στον επιχειρηματικό κόσμο.

Ενώ οι καταναλωτές μείωσαν τις εξόδους και κατά συνέπεια τις δαπάνες για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού το 2009, λόγω της οικονομικής κρίσης, παρόλα αυτά, η τάση αυτή,  δεν οδήγησε απαραίτητα στην αύξηση των εξόδων τους για τη διασκέδαση στο σπίτι. Η υιοθέτηση των Blu-ray, αυξήθηκε κατά 80 τοις εκατό από πέρυσι, όπως επίσης, αυξήθηκαν και οι ενοικιάσεις DVD, τουλάχιστον στις ΗΠΑ, όπως δείχνει η πρόσφατη ερεύνα της Nielsen.


Η εικόνα της αγοράς, των λιανεμπορικών επιχειρήσεων και της πόλης της Αθήνας γενικότερα, αποτυπώνει αφενός την σκοτεινή πλευρά μιας άνευ προηγούμενου οικονομικής κρίσης, που οδήγησε στη συρρίκνωση της αγοραστικής δυνατότητας των  καταναλωτών, και αφετέρου την έλλειψη προστασίας των λιανικών επιχειρήσεων, έναντι του φαινομένου των πλανόδιων αλλοδαπών μικροπωλητών, οι οποίοι έχουν μετατρέψει το ιστορικό κέντρο, αλλά και τους άλλους εμπορικούς δρόμους της πόλης, σε ένα υπαίθριο, ακαλαίσθητο και, πάνω από όλα, παράνομο υπερκατάστημα.


Όταν οι marketers, αξιολογούν τα ψηφιακά δίκτυα επικοινωνίας που έχουν στη διάθεση τους, βρίσκονται μπροστά σε μια πλούσια σειρά επιλογών, συμπεριλαμβανομένων των τελευταίων δικτύων επικοινωνίας, όπως τα κοινωνικά δίκτυα (social media), και το mobile marketing.


Ένα αναμφισβήτητα, αξιόλογο «προϊόν» στο παρελθόν, που σήμερα στερείται προστιθέμενης αξίας (added value), με υπέρ-εκτιμημένα (over valued) συστατικά στην εσωτερική της αγορά και, δυστυχώς, υπό-εκτιμημένα (under valued) στις διεθνείς αγορές, αφού κρίνεται ως αναξιόπιστο και αναποτελεσματικό!


Οι marketers, μπορούν να πάρουν μια βαθιά ανάσα, αφού, όπως δείχνουν σχετικές έρευνες, οι καταναλωτές θεωρούν ότι τα προγράμματα πιστότητας που στοχεύουν να τους κάνουν μέλη, έχουν κάποια πρόσθετη αξία γι’ αυτούς.


Οι παρούσες οικονομικές συνθήκες, η μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος και η έλλειψη κινήτρων ανταγωνιστικότητας και τόνωσης της αγοράς, επιβάλουν την ευθυγράμμιση των marketers, με προγράμματα που θα ανταμείβουν την πιστότητα των καταναλωτών στα προϊόντα τους.


Πως  ορισμένοι marketers, κατορθώνουν να περνούν στο υποσυνείδητο του καταναλωτή την επιθυμία να αποκτήσει το προϊόν τους. Ένας από τους πιο ενδεδειγμένος τρόπους για να επιτευχθεί αυτό είναι η έρευνα. Μέσω της οποίας αποτυπώνονται οι αντιλήψεις των καταναλωτών για το προϊόν και την θέση του στην αγορά. Βέβαια, εκτός των ερευνητικών ευρημάτων, πάνω στα οποία θα στηριχτεί ο marketer, απαιτείται να διαθέτει και το χάρισμα της διορατικότητας, προκειμένου να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.


Η οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας θα επηρεάσει μάλλον αρνητικά και τη διαφημιστική αγορά. Ο διαφημιστικός  κλάδος, ο οποίος  σημείωσε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 8,4% την περίοδο 1999-2008 προβλέπεται, ότι το 2009-2010 θα παρουσιάσει μείωση.


Την πρακτική αυτή, αν και ακούγεται λογική και κοινή, παρόλα αυτά μερικές φορές δεν την τηρούμε όταν ψάχνουμε για κάποιο προϊόν, ιδιαίτερα όταν δεν γνωρίζουμε ακριβώς τι θέλουμε, και ισχύει κατά τις εξόδους μας στην αγορά. Τι γίνεται όμως, με αυτούς που δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο για αυτή τη διαδικασία;


Εκείνο το βράδυ, που ο  πρωθυπουργός, κ. Παπανδρέου απεύθυνε διάγγελμα στους  Έλληνες πολίτες από τα ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, πίστεψα, ότι θα μονοπωλούσε το ενδιαφέρον τους. Υπέθεσα, ότι αν όχι όλοι, οι περισσότεροι πολίτες, που αγωνιούν για το μέλλον τους αλλά και της χώρας, θα καθηλώνονταν στο σαλόνι τους για να τον ακούσουν να εξηγεί την κατάσταση της οικονομίας και των δημοσιονομικών προβλημάτων που μας ταλανίζουν. Αλλά φαίνεται, ότι υπέθεσα λάθος. Τη διαπίστωση αυτή, την έκανα μετά από δυο ημέρες.

Σύμφωνα με το Reuters, οι εκδότες βιβλίων, προέβλεψαν την προηγούμενη Τετάρτη, ότι το iPad της Apple, θα τονώσει το ενδιαφέρον για διάβασμα online. Αλλά, ειδικοί παρατηρητές αμφισβητούν πως το νέο tablet computer θα φέρει την επανάσταση στις ηλεκτρονικές εκδόσεις, όπως συνέβη με το iPod, το οποίο άλλαξε τα δεδομένα στην ακρόαση της μουσικής.


Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman