• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Containerships: Η μειωμένη ζήτηση ενισχύει τα blank sailings Κύριο

08:00 - 09 Ιουν 2020 | Ναυτιλία
Αυξητική τάση παρουσιάζουν οι ακυρώσεις δρομολογίων από containerships (blank sailings) με τους αναλυτές να μην μπορούν να προσδιορίσουν την επιστροφή του θαλάσσιου εμπορίου σε κανονικές συνθήκες.

Η τακτική των blank sailings εφαρμόζεται σε περιόδους μειωμένης ζήτησης και μέσω αυτής οι εταιρείες επιδιώκουν να προσαρμόσουν τα επίπεδα προσφερόμενης ποσότητας χώρου στα πλοία στα επίπεδα της ζητούμενης ποσότητας. H έλευση της πανδημίας προκάλεσε απότομη πτώση στη ζήτηση αρχικά στα κινεζικά και αργότερα στα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, η συνολική χωρητικότητα στην εμπορική γραμμή Ασίας-Ευρώπης έχει μειωθεί κατά 10%-15% το τρίτο τρίμηνο του 2020, ενώ στα δρομολόγια του Ειρηνικού στις δυτικές και ανατολικές ακτές της Βόρειας Αμερικής, η χωρητικότητα καταγράφει κάμψη κατά 5%-10%.

Σε αυτές τις δύο κύριες εμπορικές γραμμές, οι ακυρώσεις δρομολογίων «αγγίζουν» περίπου το 20% για τον Μάιο και τον Ιούνιο, διατηρώντας τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα.

 

Όπως αναφέρει η Sea-Intelligence, η πρόσφατη αποκατάσταση μερικής χωρητικότητας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί σημάδι ισχυρής ζήτησης.

«Το γεγονός ότι τώρα βλέπουμε γεμάτα πλοία σε ορισμένες γραμμές και φορτία ακόμη και σε λιμάνια στην Ασία, είναι μία ένδειξη ότι είχε μειωθεί σε σημαντικό βαθμό η χωρητικότητα, αλλά όχι μία ένδειξη αντιστροφής της ισχύουσας κατάστασης. Για να αποκατασταθεί η ζήτηση - πόσο μάλλον να θεωρηθεί ισχυρή -, πρέπει οι ακυρώσεις δρομολογίων να μηδενιστούν, κάτι που προφανώς δε συμβαίνει τώρα» επισημαίνεται στο σχετικό report. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών της εταιρείας, υπάρχει μία συσχέτιση περίπου 85% ανάμεσα στις ακυρώσεις δρομολογίων και στην πραγματική πτώση στη ζήτηση.

Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της Alphaliner (25 Μαΐου 2020), ο αριθμός των containerships που παραμένουν αδρανή ενισχύθηκε στα 551, μη τη συνολική χωρητικότητά τους να υπολογίζεται στα 2,72 εκατ. teu. Αυτό αντιστοιχεί στο 11,6% της χωρητικότητας του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στα blank sailings και στα πλοία που έμειναν εκτός αγοράς, προκειμένου να εγκαταστήσουν συστήματα scrubbers.

Γιώργος Γεωργίου

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman