• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Γιατί οδηγούμαστε σε καταιγισμό ακυρώσεων εγκατάστασης scrubbers Κύριο

14:59 - 29 Μαρ 2020 | Ναυτιλία
Η μείωση του κόστους των καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο αναμένεται να προκαλέσει πολλές ακυρώσεις στις εγκαταστάσεις scrubbers και οι πλοιοκτήτες με στόλο ξηρού φορτίου και containers είναι από τους πρώτους που εξετάζουν αυτό το ενδεχόμενο.

Ειδικότερα, η τιμή του VSLFO που χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή από περίπου το 70% του διεθνούς εμπορικού στόλου έχει πέσει κατά 278% στη Σιγκαπούρη από την έναρξη του 2020, σύμφωνα με εκτιμήσεις από την υπηρεσία Argus Media. «Οι χαμηλές τιμές των καυσίμων θα πλήξουν την περιουσία των πλοιοκτητών που έχουν επενδύσει στα scrubbers» τονίζουν brokers.

Η διαφορά στις τιμές ανάμεσα στα VLSFO και τα καύσιμα υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, που χρησιμοποιούνται από πλοία με scrubbers έχει «βυθιστεί» στα 50 δολάρια ανά τόνο, ενώ νωρίτερα το 2020 βρισκόταν στα 400 δολάρια ανά τόνο. Το spread για τη Σιγκαπούρη υπολογίζεται στα 64,50 δολάρια ανά τόνο.

Αυτή η εξέλιξη έχει περιορίσει τα έσοδα για πλοία με scrubbers και έχει επεκτείνει το χρόνο εξόφλησης για μία μέση επένδυση 2,5 εκατ. δολαρίων στα τέσσερα χρόνια για τα μεγαλύτερα πλοία. Το διάστημα αυτό είναι ακόμη μεγαλύτερο για τα μικρότερα πλοία.

«Το ερώτημα που προκύπτει τώρα είναι αν οι εγκαταστάσεις συστημάτων scrubbers θα ακυρωθούν» σημειώνει η Alphatanker. «Οι εγκαταστάσεις, που ήταν να πραγματοποιηθούν στα κινεζικά ναυπηγεία, έχουν ήδη καθυστερήσει λόγω του κορονοϊού και τα πολύ μεγάλα κέρδη που καταγράφουν τα tankers, οδηγούν τους πλοιοκτήτες σε δεύτερες σκέψεις και σε ορισμένες περιπτώσεις ακυρώνουν τα έργα» προσθέτει.

Οι πλοιοκτήτες με στόλο bulkers ή liners υφίστανται πιέσεις από την παγκόσμια οικονομική κατάσταση και ακυρώνουν τις εγκαταστάσεις scrubbers, καθώς προσπαθούν να μειώσουν το κόστος. «Ανησυχούμε ότι αυτό είναι ίσως μόνο η κορυφή του παγόβουνου και καθώς η ύφεση θα γίνεται εντονότερη στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οι ακυρώσεις θα πολλαπλασιαστούν» υπογραμμίζει.

Σύμφωνα με την βάση δεδομένων της Lloyd’s List, περίπου 2.753 πλοία συνολικής χωρητικότητας 328,7 εκατ. dwt διαπραγματεύονταν και είχαν εγκαταστήσει scrubbers από την αρχή του Ιανουαρίου. Παράλληλα, περίπου 580 νεότευκτα είχαν δρομολογήσει την εγκατάστασή τους. Περίπου το 16,4% των tankers και το 12,7% των containers έχουν εγκαταστήσει την τεχνολογία. Στα dry bulks, το ποσοστό ανέρχεται στο 12%.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 16:03 - 29 Μαρ 2020
Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman