• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
Image on Reporter.gr
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Ναυτιλια Ναυλαγορα Εφοπλιστες

Ναυτιλία

 

Ειδοποίηση για ενδεχόμενη διαγραφή της από τον Nasdaq έλαβε από τις αμερικανικές χρηματιστηριακές αρχές η Top Ships του κ. Ευάγγελου Πιστιόλη. Αιτία, το γεγονός ότι τις τελευταίες 30 ημέρες η τιμή της μετοχής βρίσκεται κάτω από το ένα δολάριο. Σύμφωνα με τον κανονισμό εάν συνεχίσει να βρίσκεται κάτω από το δολάριο για 180 ημέρες, η μετοχή θα διαγραφεί. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως η εταιρεία έχει περιθώρια ως τον Φεβρουάριο του 2011. Στην ανακοίνωση της εταιρείας αναφέρεται πως εξετάζονται λύσεις, κάτι που εκλαμβάνεται από κύκλους της αγοράς πως δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε Reverse Split.

Τρία νέα δεξαμενόπλοια, ένα Aframax και δύο product carriers προστέθηκαν πρόσφατα στον ελληνόκτητο στόλο. Πρόκειται για το Aframax “Spike” το οποίο παρέλαβε από τα ναυπηγεία της Samsung  η Stealth Maritime της οικογενείας Βαφειά, το product carrier “Fourni” που ναυπηγήθηκε από την Hyundai για την Eletson και φέρει την ελληνική σημαία όπως και τα άλλα 31 δεξαμενόπλοια της εταιρείας, και το επίσης product carrier “Altesse” το οποίο παρελήφθη από την Kristen Marine SA, από τα ναυπηγεία  SPP

Ζημιές ύψους 20,2 εκ. δολ., παρά των υπερδιπλασιασμό των εσόδων της, σημείωσε το β τρίμηνο, η NewLead των Ζολώτα –Φιστέ. Τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 25,78 εκ. δολ από 10,7 εκ, ενώ τα EBITDA της αυξήθηκαν κατά 281 % στα 7,8 εκ έναντι 2,06 εκ. δολ του αντίστοιχου περσινού τριμήνου. Οι ζημίες στο εξάμηνο εξακοντίστηκαν στα 44 εκ. δολ από 8,5 εκ. δολ. ζημιές στο περσινό α εξάμηνο. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 14.716 εκ. δολ από 13.761. Αξίζει να σημειωθεί πως από τις αρχές του έτους η καθαρή θέση της εταιρείας έχει πέσει στα 38,7 εκ. δολ από 72,5 εκ.

Το product carrier "Kriti Art" πούλησε για scrap η Avin του Ομίλου Βαρδινογιάννη. Σύμφωνα με τους Clarksons, το πλοίο που έχει light weight  8.584 τόνους, πουλήθηκε σε διαλυτές του Πακιστάν προς 465 δολ ο τόνος δηλαδή κοντά στα 4 εκ. δολ. H Avin διαχειρίζεται στόλο από 13 εν ενεργεία δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων, ενώ ναυπηγεί οκτώ μικρά δεξαμενόπλοια μεταφοράς καυσίμων

Σε παραγγελία δύο δεξαμενοπλοίων τύπου suzemax των 157.000 Dwt, προχώρησε η Golden Energy του Ομίλου Ρέστη. Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στην κινεζική Jiangsu, θα κοστίσουν  122 εκ. δολ και θα παραδοθούν το 2013. Η Golden Energy, ο βραχίονας δεξαμενοπλοίων του Ομίλου Ρέστη,  διαχειρίζεται στόλο από 22 δεξαμενόπλοια ενώ ναυπηγεί άλλα πέντε, ενώ όλος ο ¨Όμιλος  διαχειρίζεται 98 πλοία, μαζί με τα υπό ναυπήγηση, συνολικού τονάζ 8,8 εκ. Dwt

 

Τέσσερα  VLOO, ( Very Long Ore Carriers) παράγγειλε σύμφωνα με τους Clarksons, η Polembros των αδελφών Αδαμάντιου και Σπύρου Πολέμη στα κινεζικά ναυπηγεία Qindong. Τα πλοία ‘έχουν μεταφορική ικανότητα 205.000 dwt και θα παραδοθούν μέσα στο 2013. Τιμή δεν έγινε γνωστή ωστόσο για δύο ίδια πλοία ο ¨Όμιλος Αγγελικούση, φέρεται να συμφώνησε τον Ιούνιο με τα ναυπηγεία Waigaoqiao στα 61 εκ. δολ έκαστο.

Πτώση της καθαρής κερδοφορίας της σημείωσε για το β τρίμηνο η Aegean Marine Petroleum παρά την σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της. Τα κέρδη της υποχώρησαν στα 12 εκ. δολ από 16,3, ενώ τα έσοδα της αυξήθηκαν στο 1,33 δισ. δολ από 542 εκ.  Αξίζει να σημειωθεί, πως τα λειτουργικά της κέρδη αυξήθηκαν στα  19,1 εκ. δολ από 17,6. Θεαματική ήταν η αύξηση του όγκου των πωλήσεων της, που διαμορφώθηκε στα 2,82 εκ. τόνους από 1,49 εκ. Η πτώση των κερδών οφείλεται κυρίως στην αύξηση των φόρων και στα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα. Στο εξάμηνο πάντως, η κερδοφορίας της αυξήθηκε στα 26,1 εκ. δολ από 20,7 εκ. δολ

Ανάμεσα  στους καλύτερους  πελάτες  των Κινεζικών ναυπηγείων  κατατάσσονται οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι την τελευταία τριετία έχουν επενδύσει περισσότερα από τέσσερα δις δολάρια  ενώ το συνολικό κόστος επισκευών ή μετασκευών υπολογίζεται στο 1,56 δις δολάρια.

Άκρως επιφυλακτική είναι η Arctic Securities όσον αφορά την πορεία της αγοράς των δεξαμενοπλοίων. Σε σημείωμα για την Frontline, που ουσιαστικά όμως αφορά όλο το κλάδο, οι αναλυτές tτης προβλέπουν πως το 4ο τρίμηνο του 2010, η αγορά θα βελτιωθεί μεν σε σχέση με την σημερινή εικόνα της, ωστόσο το 2011 θα είναι μία χρονιά με προκλήσεις, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Κέρδη της τάξης των 5,7 εκ. δολ, σημείωσε η Crude Carriers, η δεύτερη εισηγμένη του κ. Μαρινάκη στο δεύτερο τρίμηνο του 2010, ενώ τα έσοδα  της διαμορφώθηκαν το ίδιο διάστημα στα 20,7 εκατ. δολάρια.  Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα VLCC  διαμορφώθηκε στα 65.785 δολ., και στα Suezmax 32.613 δολ  Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία η οποία διαχειρίζεται στόλο πέντε δεξαμενοπλοίων, δύο VLCC και τρία Suezmax, εισήλθε στο NYSE τον περασμένο Μάρτιο αντλώντας 228 εκ. δολ

Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προχωρά η Baltic and Trading, του κ. Πήτερ Γιωργιόπουλου. Σύμφωνα με αίτημα της προς την αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς, η εταιρεία σκοπεύει να αντλήσει περί τα 126,5 εκ. δολ. Τα χρήματα θα διοχετευθούν για την αποπληρωμή των τριών handysize που αγόρασε από την Metrostar  και στοίχισαν σχεδόν 100 εκ. δολ. Τα κεφάλαια που θα μείνουν ενδέχεται να αξιοποιηθούν σε νέες αγορές πλοίων.

Κέρδη ύψους 6 εκ. δολαρίων σημείωσε το β τρίμηνο η Star Bulk, της οποίας επικεφαλής είναι ο κ. Ακης Τσιριγάκης. Τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 30 εκ. δολ, έναντι 32,4 εκ. του αντίστοιχου περσινού τριμήνου. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος διαμορφώθηκε στα 28.640 δολ.

 

Στο εξάμηνο τα έσοδα της υποχώρησαν αρκετά, στα 59,3 εκ. δολ από 77,5 το α εξάμηνο του 2009, ενώ σημειώθηκαν λειτουργικές ζημιές ύψους 24,2 εκ. δολ και τελικές ζημιές 27 εκ. δολ. Η βασική αιτία των αρνητικών αποτελεσμάτων ήταν η ζημιογόνος κατά 33 εκ. δολ πώληση του πλοίου της εταιρίας “Star Beta”.

Κερδοφόρο είναι το β τρίμηνο για την Euroseas, ωστόσο το εξάμηνο παραμένει ζημιογόνο. H εταιρεία στο β τρίμηνο σημείωσε κέρδη 500 χιλ. δολ, με έσοδα 13,7 εκ. και EBITDA 5 εκ. Στο εξάμηνο ωστόσο οι ζημιές της διαμορφώθηκαν στα 2,5 εκ. δολ με έσοδα και EBITDA στα 27,5 και 10 εκ. δολ αντίστοιχα. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος στο τρίμηνο διαμορφώθηκε στα 11,903 δολ.

Image on Reporter.gr Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman