• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Πάνος Τσαγκαράκης

Πάνος Τσαγκαράκης

Με τις γιορτές προ των πυλών, ίσως θα πρέπει να επανεξετάσετε το θέμα της πιστότητας των πελατών προς την επιχείρηση και τα προϊόντα σας έτσι ώστε να είστε και εσείς κερδισμένοι και οι πελάτες σας. Κάθε επιχειρηματίας θέλει να έχει πιστούς πελάτες που προτιμούν την επιχείρησή του. Αλλά αν θέλετε αφοσίωση από τους πελάτες σας πρέπει πρώτοι εσείς να τους προσφέρετε τη δυνατότητα να παραμείνουν πιστοί στην επιχείρηση σας. Αν εσείς οι ίδιοι δεσμευτείτε σε πέντε βασικούς τομείς, τότε οι πελάτες σας θα σας ανταμείψουν με την αφοσίωσή τους.

Σημαντικά κέρδη υπάρχουν για να ωφεληθούν όσοι τολμήσουν να συνδέσουν το μέλλον τους με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Για πολλές επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού τους. Το ίδιο ισχύει και για τις χώρες. Ας μην αναφερθούμε στο τι κάνει η Ελλάδα στον τομέα αυτό γιατί θα στεναχωρηθούμε πολύ. Η ομφαλοσκόπηση στην οποία μας οδήγησε η οικονομική κρίση κατά την τελευταία δεκαετία, δεν μας αφήνει να δούμε τις σημαντικές εξελίξεις που συμβαίνουν στον κόσμο γύρω μας. Κυριαρχεί ο αγώνας της επιβίωσης. Όμως, ακριβώς γι αυτό το λόγο πρέπει να ανοίξουμε γρήγορα τα μάτια μας στον έξω κόσμο, να προλάβουμε να επιβιβαστούμε στο τραίνο της ψηφιακής εποχής πριν το χάσουμε οριστικά.

Ένας αυξανόμενος αριθμός εταιρειών αναγνωρίζει πλέον τα οφέλη της πελατοκεντρικής στρατηγικής. Δηλαδή, υψηλότερα έσοδα, χαμηλότερο κόστος και ισχυρότερη εμπιστοσύνη/πιστότητα των εργαζομένων και των πελατών. Ωστόσο, στην προσπάθεια βελτίωσης των άμεσων αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες και μετασχηματισμού του ταξιδιού τους, πολλές επιχειρήσεις παραβλέπουν την ανάγκη συμμετοχής ολόκληρου του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών υποστήριξης, που θα οδηγήσει σε έναν πελατοκεντρικό μετασχηματισμό.

Μπορείς να καταλάβεις ότι ένας οργανισμός αντιμετωπίζει προβλήματα στη λήψη αποφάσεων όταν ακούγονται παράπονα όπως ότι «ο οργανισμός είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος», «έχει κουλτούρα συναντήσεων για τη λήψη μιας απόφασης» ή «είναι υπερβολικά συναινετικός». Το να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος» μπορεί απλώς να σημαίνει ότι «είναι δύσκολο να γίνουν πράγματα». Και ενώ συχνά υποδεικνύονται πάρα πολλοί ως «ένοχοι», υπάρχουν δομές matrix, στις οποίες παρότι εμπλέκονται παρά πολλοί άνθρωποι, οι ρόλοι τους είναι σαφείς, ο τρόπος λειτουργίας των εργασιών είναι απλός και η λήψη αποφάσεων είναι γρήγορη και αποτελεσματική.

Οι περισσότεροι δεν θέλουμε να μας λένε όχι. Το θεωρούμε σαν απόρριψη των ιδεών αλλά και του εαυτού μας. Σαν σημάδι ότι τα έργα και η καριέρα μας δεν αξιολογούνται θετικά και βρίσκονται σε στασιμότητα. Ωστόσο, το «όχι» των ανωτέρων μας μπορεί να μας ωθήσει προς τους στόχους μας.

Είναι προφανές ότι, το σωστό timing δεν είναι πανάκεια για την επιτυχία όπως πολλοί υποστηρίζουν. Εδώ που βρισκόμαστε, καταξιωμένοι και με υψηλό προφίλ συγγραφείς, σε καινούργια βιβλία τους και με τίτλους όπως “τα μυστικά της επιτυχίας των ανθρώπων στις business, αλλά και σ' άλλους τομείς”, προτείνουν  τρόπους, συνταγές - λύσεις που οδηγούν στην επιτυχία, βασισμένες σε παραδείγματα, όπως από μια πρόσφατη έρευνα που έγινε για τους υπέρ - επιτυχημένους μαθητές βιολιού, στην Ακαδημία Μουσικής του Βερολίνου.

Όσο περισσότερο διαρκεί η οικονομική κρίση, τόσο περισσότερο οι καταναλωτές θα αλλάζουν συμπεριφορές προς μια διαφορετική κατεύθυνση, από αυτή που είχαν πριν την κρίση. Η προσαρμογή της συμπεριφοράς τους στα νέα δεδομένα μπορεί να έχει άλλο χαρακτήρα που προδικάζει μια νέα κατάσταση. Ενώ η ανακατάταξη του ανταγωνισμού και η εισαγωγή νέων προϊόντων στην αγορά αρχίζει να δίνει μια νέα διάσταση στον τρόπο που τελικά οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν την κατάσταση. Είναι πολύ πιθανό να βλέπουν τα προϊόντα υπό άλλη οπτική γωνία.

Οι τρέχουσες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, παρά τα φαινόμενα, δεν εμποδίζουν τις επιχειρήσεις να προσλαμβάνουν ταλέντα από όλο τον κόσμο, αλλά και τους ταλαντούχους ανθρώπους να ψάχνουν για την ιδανική δουλειά οπουδήποτε στον κόσμο.

Βασικός κανόνας στην εξυπηρέτηση των πελατών είναι να ζητάμε συγνώμη όταν κάτι πάει στραβά. Και σε πολλές περιπτώσεις, οι απολογίες συνεχίζονται καθ 'όλη τη διάρκεια της αλληλεπίδρασης, καθώς κάποιος εργαζόμενος πρώτης γραμμής προσπαθεί να μεταδώσει στον πελάτη την ενσυναίσθηση και τη φροντίδα του. Αλλά μια εκπληκτική νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο HBR δείχνει ότι η προσέγγιση αυτή μπορεί να έχει το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Μια απολογία που εκτείνεται πέρα ​​από τα πρώτα δευτερόλεπτα της αλληλεπίδρασης, μπορεί να μειώσει την ικανοποίηση του πελάτη. Οι εργαζόμενοι αντί να επιδεικνύουν τα συναισθήματά τους πρέπει να επικεντρωθούν στην επίδειξη της δημιουργικής και ενεργητικής προσπάθειάς τους για την επίλυση του προβλήματος του πελάτη, αυτό δηλαδή που οδηγεί πραγματικά στην ικανοποίηση του.

Οι επιχειρήσεις που θέλουν να γίνουν πελατοκεντρικές πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους από τα εργαλεία στους ανθρώπους τους , προκειμένου οι εργαζόμενοι να σκέφτονται σαν τους πελάτες τους. Η πελατοκεντρικότητα είναι πρωτίστως τρόπος σκέψης και στη συνέχεια διαδικασίες και εργαλεία. Καθώς οι πελατοκεντρικές επιχειρήσεις καθιερώνονται όλο και περισσότερο στην παγκόσμια επιχειρηματική αγορά, η έννοια της πελατοκεντρικότητας πρέπει να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί. Η εξέλιξη αυτή θα πρέπει να βασίζεται περισσότερο σε μια σε βάθος, ρεαλιστική και έξυπνη κατανόηση της συμπεριφοράς των πελατών παρά στην ανάπτυξη δεύτερης, τρίτης ή τέταρτης γενιάς εργαλείων.

Προνοητικότητα, Προγραμματισμός, Πειθαρχία, Προτεραιότητες. Πολλοί από εμάς πιστεύουμε ότι είμαστε προνοητικοί αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Θα μου πείτε, πόσο προνοητικός μπορεί να γίνει κάποιος στις μέρες μας όταν δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Και όμως... 

Στις μέρες μας, πολλοί ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν μια καλή εμπειρία για τους πελάτες τους με όποιο μέσον και αν τους προσεγγίζουν. Ωστόσο, «καλή εμπειρία» πρέπει να είναι η ολοκληρωμένη εμπειρία που έχει ένας πελάτης σε όλα τα σημεία επαφής του με μια επιχείρηση και όχι μόνο σε ένα. Και όταν λέμε σημεία επαφής εννοούμε τόσο μέσω των φυσικών καταστημάτων, όσο και μέσω του τηλεφώνου ή του διαδικτύου και των social media. Άρα, για να προσφέρει κανείς στους πελάτες του μια καλή ολοκληρωμένη εμπειρία σε όλα τα κανάλια, πρέπει να μπορεί να ενορχηστρώσει όλα τα σημεία επαφής μαζί τους με έναν ολιστικό τρόπο. (an integrated customer experience across channels).

Είναι λίγο-πολύ γνωστοί οι τρόποι και τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν οι διευθυντές ή ιδιοκτήτες των επιχειρήσεων όταν πρόκειται να απολύσουν το προσωπικό τους. Δεν είναι όμως, καθόλου γνωστό, ούτε αποτελεί συνηθισμένη πρακτική, να απολύονται πελάτες. Φαίνεται, ότι το περίφημο «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» δεν ισχύει για τους κακούς πελάτες μιας επιχείρησης.

Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman